HOŞ GELDİNİZ
Hızlı ve güvenli alışverişe giriş yapın!
HENÜZ ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?
Kolayca üye olabilirsiniz.

E-Ticaret Ürünlerine Uygun Ambalaj Seçme Rehberi

27-05-2022 00:46
E-Ticaret Ürünlerine Uygun Ambalaj Seçme Rehberi

Ambalaj, satın almış olduğunuz ürünün sizlere ulaştırılması sırasında olası hasar ve tehlikelerden korumaktadır. Bir diğer önemli unsuru ise alıcı kitlesine en güvenilir ve hijyenik koşullar altında ulaştırmasıdır. Ürünün taşınmasını, depolanmasını ve muhafaza etmesini kolaylaştırmak gibi birçok koruma özelliklerini de içinde barındırmaktadır. Temel olarak ambalajların sağladığı avantajlar aşağıdaki gibidir;

  • Ürünün korunması ve muhafazasını sağlamak.
  • Depolamayla alakalı işlemleri kolaylaştırmak.
  • Taşıma aşamasında kolaylık sağlamak.
  • Ekonomik olması.
  • Geri dönüştürebilir materyallerden üretilmesi.
  • Ürün hakkında bilgi vermesi.
  • Besin kayıplarını en alt seviyede tutarlar.
  • Ürünü ve kalitesini yansıtırlar.
  • Saklama koşullarını, gıdanın içeriğini belirten etiketleri bulunur.
  • Ürünü en iyi şekilde pazarlayacak şekilde tasarlanırlar.

Ambalajın bir diğer işlevi arasında ise ambalajlanan ürünün alıcı kitlesine ürünü aynı formunda ve taze bir şekilde alıcıya ulaştırmayı amaçlar. Hızlı tüketim ve market zincirlerinin de internet üzerinden satış yapmaya başlaması ile birlikte ambalaj kullanımı ve önemi de oldukça artış göstermiştir. Günümüzün hemen hemen her alanında karşımıza çıkan ambalajlar hayatımızın birçok alanında bizlere kolaylık sağlamaktadır.

Market zincirlerinin internet üzerinden satışa başlaması ile birlikte gıda ambalajlanması da oldukça artış göstermiştir. Gıda ambalajlarında üretildiği andan itibaren alıcılara ürünün dağıtımı ve satış sürecinde ürünün ulaşım aşamasında bozulmaması, ezilmemesi ve benzeri en dikkat edilen konular arasında yer almaktadır. Dağıtım aşamasında ambalajlarda oluşabilecek hasar ihtimallerini göz önünde bulundurarak ambalajların dayanıklılık seviyesini arttırılmaktadır. Ve böylece gıda ambalajlarındaki hasarlar en aza indirgenir, satıcılara zarar görmeyen gıda ürünleri ulaştırılır.

Ambalajlar tasarlarından temel olarak kolay açılabilir ve kapanabilir özelliğe sahip olmasına dikkat edilir. Bu özellik tüketiciler yani alıcılar üzerinde olumlu bir etki bırakmaya yardımcı olmaktadır. Ayrıca ambalajlar, ürünün en taze ve tüketilebilir halde müşteriye ulaşmasını sağlar, nem ile teması tamamen keser, mikrobik bozulma ve benzeri risklerden korur ve en aza indirger. Ambalajlar genellikle büyük partiler ile taşıması yapılır bu da pratiklik ve ekonomik olarak tasarruf edilmesini de sağlamaktadır. Hem ürünün korur hem de taşımayla ilgili maliyetleri de en az seviyeye indirgeyerek hem tasarruf ve hem de çevreyi koruyan bir sistemin parçası haline gelir.

Ambalajlar Nasıl Bilgi Akışı Sağlarlar?

Ambalajlara temel olarak baktığımızda ürünlerin satıcılara ulaşan aşamaya kadarki koruyan materyaller olarak düşünebiliriz. Fakat aynı zamanda satıcı ve alıcı arasında iletişimi sağlayan temel bir etken olarak da günümüzde karşımıza çıkar. Rafta diyelim ki bir ürün arıyorsunuz fakat alışılmışın dışı sıradan olmayan bir ambalaj gördünüz. Bu aşamada o ürünü inceleme dürtüsüne kapılırsınız. İşte bu aşamada marka yeni bir alıcı yani satıcı kazanmış olur. Burada da marka ile alıcılar arasında kurulan bir iletişim gerçekleşmektedir. Ürünün yapısına göre tasarlanmış, kolay kullanıma sahip ambalajlar ve renkler alıcılar tarafından oldukça dikkat çekmektedir. Farklı tasarıma sahip ambalajlar kullanıcıları kendine çekmektedir, ayrıca üzerinde ürünlere alakalı özet bilgiler sunmaktadır bununla birlikte hem ürün tanıtılmış olur hem de reklamı yapılmış olur.

Satılan e-ticaret sitelerindeki ambalajlarda da son zamanlarda etiketler kullanılmaktadır. Bu etiketler genellikle ürünlerle alakalı temel kullanım talimatları, ürün içeriği, teşekkür yazısı ve markanın logosu bulunmaktadır. Buda hem ürünün tanıtılmasına hem de markanın tanıtımının yapılıp reklamın fonksiyonunu da geliştirmeye yarar sağlar. Kısaca ambalaj malzemeleri bilgi akışı açısından hem markalar hem tüketiciler için çok önemli bir konumdadır.

Gıda Ambalajlarında Temel Olarak Hangi Bilgiler Yer Almalıdır?

  • Gıda ambalaj malzemelerinin üzerinde pek çok bilgiyle karşılaşmak mümkündür. Bunları sizler için sıraladık;
  • Ürünün adı
  • Firmaların logoları ve firma sloganları
  • Firma iletişim bilgileri ve web siteleri
  • Ürünün içeriğine ait bilgiler
  • Net miktarı
  • Üretimi gerçekleştiren firmanın unvan ve adresine ait bilgiler
  • Üretiminin yapılmış olduğu yer
  • Seri numarası veya parti numarası yer alır
  • Üretiminin izin tarihi
  • İthalat kontrol belgesinin tarihi
  • Ürünün menşe ülkesi
  • Son tüketim tarihi
  • Üretim tarihi
  • Ürüne dair özel bir uyarısı var ise bununla ilgili bilgiler
  • Muhafaza edileceği alanlar ve derecesi
  • Kullanım bilgileri

Ambalajlar Nasıl Üretilir?

Ambalajların belirlenmesi aşamasında temel yapılması gereken ilk şeylerden biri ambalajlanacak ürünün tanımaktır. Ürünü tanıyarak nitelikleri belirlenmeli, hasar alabileceği durumları veya gıda ambalajlaması yapacak iseniz hangi standartlara uygun olmasını belirledikten sonra ambalaj stratejisini oluşturabilirsiniz. Ürünün içerik ve niteliklerine uygun ambalaj seçimi ürünün sağlığı ve hasar görmemesi açısından oldukça önem duyulan bir aşamadır. Hedef kitlenizi göz önünde bulundurduğunuz ve tasarımcılar yardımıyla tasarlanan ambalajlar ürünlere uygun ambalaj tasarımları ile bilgilendirici kısımları ile üretilmekte ve hazır hale gelmektedir.


Ambalaj Çeşitleri

Ambalaj Çeşitleri Nelerdir?

Satış Ambalajı (Birincil Ambalaj): Herhangi bir ürünü tüketiciye ya da alıcıya ulaştırma hedefiyle satış noktalarına sunulmuş olan, satış birimi olarak da tanımlanmış olan ve ürünler ile birlikte satılan ambalaj türleridir. Örneği markette satılan ürünler ambalajları ile birlikte satılmaktadır bu satış ambalajı (birincil ambalaj) olarak adlandırılmaktadır.

Dış Ambalaj (İkincil Ambalaj): Birden fazla satış ambalajını bir arada tutması amacıyla tasarlanmış olan, ürünler ayrıştırıldığı zaman ürünün özelliklerinde hiçbir değişiklik olmayan ambalajlar türü arasında yer almaktadır. Örneğin internet aracılığı ile 10 adet bisküvi satın aldınız. Bu ürünlerin ilk öncelikle satış ambalajı (birincil ambalaj) bulunmaktadır. Bu ürünleri birde zarar görmemesi ve bir arada kalması için daha büyük bir ambalaja koyarlar. Ve ambalajı açtığınız zaman birim bisküvi de hiçbir değişiklik meydana gelmez.

Nakliye Ambalajı (Üçüncül Ambalaj): Satış ya da dış ambalajların taşınması ve depolanması sırasında zarar görmesini önlemek, ürünün satıcıdan alıcıya ulaştırılması aşamasında taşınmasını kolaylaştırmak ve depolama işlemlerini gerçekleştirmek amacıyla kullanılan ambalajlardır. Kara, deniz ve demiryolunda kullanılan konteynerler bu nakliye ambalajına (üçüncül ambalaj) örnek değildir. Genellikle paletleri kapsayan bir ambalaj türüdür.

Kâğıt Ambalaj Nedir?

Kâğıt ve kartonlar en çok kullanılan ve satıcı kesim tarafından en çok tercih edilen ambalaj malzemeleri türleri arasında yer almaktadır. Kâğıt ambalaj kâğıdı türleri genellikle geri dönüştürebilir özelliğe sahip olmalarından dolayı tercih edilmektedir. Ambalaj kâğıdının hammaddesi selülozdur. Kâğıt ve karton ambalajlarda yeni ve modern tasarımla yaparak ürününüzü daha çekici hale getirebilir ve reklamını yaparak satışlarını arttırabilmeniz mümkün olmaktadır.

Plastik/Naylon Ambalaj Nedir?

Plastik ve naylon ambalajlar ürünün tüketicilere ulaştırılması aşamasında daha dayanıklı, hafif, su geçirmezlik ve kolay sterilizasyon gibi avantajlar sunmaktadır. Bu özelliklerle ile birlikte plastik ve naylon ambalajların üreticilerin için daha ideal bir ambalaj malzemesi olmasını sağlamıştır. Mesela plastik ve naylon ambalajların gıda sektöründeki ürünlerin lezzetini ve kalitesini olumsuz olarak kesinlikle etkilememektedir. Plastik ve naylon ambalajların temel amacı özellikle gıda sektöründeki ürünlerin doğal lezzetini korumaktadır. Ve dışarıdan gelecek kirlere karşıda oldukça koruma sağlamaktadır. Ayrıca plastik ve naylon ambalajların birçok yönlülüğü bulunmaktadır. Bunlar ise taze etleri kaplamak için filmler, içeceklerin bulunmuş olduğu şişeler, margarinler için kaplar, yemeklik yağlar için ve soslar için özel plastik ve naylon ambalajlar gibi birçok çeşitliliği üreticilere sunmaktadırlar.

Koli Ambalaj Nedir?

Koli ambalajlarda genel olarak ürünlerin satıcıya ulaşımı esnasında kullanım ve güvenliği sağlamak için kullanılan ambalajlar arasında yer almaktadır. Kullanılan koliler genellikle oluklu mukavvadan elde edilmektedir. E ticaret sektöründe koli ambalajlarla sıklıkla karşılaşmaktayız. Koli ambalajların üstüne baskı yapılma avantajı sayesinde firmalar müşterilerine akılda kalıcı reklamları uygun fiyata sunmaktadır. E ticaret sektöründe koli ambalajların prestij açısından çok önemli olduğu savunulmaktadır.

Koli Ambalajlarının Avantajları Nelerdir?

  • Koli ambalajlar esnek yapıya sahiptirler bu yüzden kolay şekil alır ve ayarlanabilirler.
  • Stoklama ve saklama aşamasında kolaylık sağlar.
  • Çevre sağlığını korur ve geri dönüştürülebilirler.
  • Kolilerde mukavva kokusu yoktur bu yüzden oldukça tercih edilmektedir.
  • Stok maliyeti düşüktür.
  • Baskı yapılma özelliği sayesinde uygun fiyatlı reklam avantajı sunmaktadır.
IdeaSoft® | E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.